SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 - 6- LETNICH
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAŚLIKOWIE
Rozkład dnia jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|||||
800 – 850 |
Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
800 - 850 |
Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
800 - 850 |
Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
800 – 835 |
Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
800 - 835 |
Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
850 – 910 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu. |
850 - 910 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu. |
850 - 910 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu. |
835 – 855 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu. |
850 – 910 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu. |
910-940
|
Aktywność społeczno-emocjonalna. Kompetencje osobiste, społeczne i obywatelskie. Wychodzenie dzieci poza obszar rodziny, doświadczanie zabaw z dorosłymi, bądź innymi dziećmi w grupie przedszkolnej. Poznawanie obyczajów i sposoby funkcjonowania osób w różnych społeczeństwach i środowiskach, dostrzeganie różnorodności zachowań.
Realizacja tych treści odbywa się nieustannie: wykształcenie u dzieci postaw społecznie pożądanych, eliminowaniu postaw społecznie niepożądanych, nauka patriotyzmu, udział w akcjach charytatywnych, spacery, spotkania z przedstawicielami różnych zawodów. |
910 – 940
|
Aktywność językowa. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji. Słuchanie utworów literackich, wypowiedzi dzieci, ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków, piosenek, rozróżnianie głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach, rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie krótkich wyrazów w formie napisów drukowanych dotyczących treści z codziennej aktywności dziecka.
|
910 – 940
|
Aktywność matematyczno-przyrodnicza. Kompetencje matematyczne:klasyfikowanie przedmiotów wg wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych; dokonywanie pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. dłoń, stopę; określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów, przeliczanie elementów zbiorów w czasie zabawy, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Podstawowe kompetencje naukowo-techniczne: wykorzystanie i stosowanie wiedzy, poznawanie świata przyrody poprzez eksperymentowanie, obserwowanie różnych zjawisk, sprawdzanie oraz majsterkowanie. |
855-925
|
Nauka religii w ramach planu zajęć przedszkolnych, zgodnie z życzeniem rodziców (opiekunów prawnych).
|
910 – 940 |
Aktywność plastyczno – techniczna, rozwój sensoryczny, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.Wyrażanie własnego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy za pomocą impresji plastycznych, technicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego; wykonywanie własnych eksperymentów graficznych farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem. Świadomość i ekspresja kulturalna. Twórcze wyrażanie doświadczeń i emocji za pośrednictwem różnorodnych środków ekspresji: muzyki, sztuk teatralnych, literatury i sztuk wizualnych. Doświadczania takie pozwalają na wyrażenie przez dziecko różnorodnych stanów emocjonalnych oraz wyzwolenie pozytywnych emocji, a przez to otwarcie się na nowości i pomagają w nawiązaniu relacji. |
940 – 1005
|
Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.
|
940 – 1005
|
Ćwiczenia gimnastyczne – wykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.
|
940 – 1005
|
Aktywność przyrodnicza – posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści, zamarzanie wody; dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym
|
925 – 1005
|
Aktywność muzyczna – ruchowa. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej: eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej, słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek, muzykowanie z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku. |
940 – 1005
|
Ćwiczenia gimnastyczne – wykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.
|
1005 – 1045 |
Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. |
1005 - 1030 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego |
1005 – 1045 |
Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki. |
1005 – 1045 |
Ćwiczenia gimnastyczne – wykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.
|
1005 – 1105 |
Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.
|
1045-1115 |
Zajęcia języka angielskiego – rozumienie bardzo prostych poleceń w języku obcym nowożytnym i reagowanie na nie, uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych; powtarzanie rymowanek i prostych wierszyków, śpiewanie piosenek w grupie |
1030-1130 |
Zajęcia rytmiczne – uczestniczenie w zabawach rytmicznych i muzycznych.
|
1045- 1115
|
Zajęcia języka angielskiego – rozumienie bardzo prostych poleceń w języku obcym nowożytnym i reagowanie na nie, uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych; powtarzanie rymowanek i prostych wierszyków, śpiewanie piosenek w grupie
|
1045-1150 |
Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki. |
1105-1150 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw. |
1115-1145 |
Nauka religii w ramach planu zajęć przedszkolnych, zgodnie z życzeniem rodziców (opiekunów prawnych).
|
1130-1150 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne. Praca indywidualna z dzieckiem. |
1115-1150 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach tematycznych. |
cd. 1150 |
Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki. |
cd. 1150 |
Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw. |
1145-1200 |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego. Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie |
1150-1220 |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego. Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie |
1150-1220 |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego. Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie |
1150-1220 |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego. Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie |
1150-1220 |
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego. Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie |
1200-1230 |
Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie. |
1220-1310 |
Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługo-wych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. |
1220-1235 |
Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie.
|
1220-1230 |
Relaks po obiedzie – odpoczynekpoprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie. |
1220-1230 |
Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie. |
1230-1330 |
Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym. |
1310-1330 |
Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw. Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym. |
1235-1300 |
Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Podsumowanie dnia pracy. Prace porządkowe przed rozchodzeniem się dzieci.
|
1230-1300 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe.Zabawy przy muzyce. Praca indywidualna z dzieckiem. Prace porządkowe w sali. Pożegnanie w kręgu.
|
1230-1300 |
Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe przed rozchodzeniem się dzieci. |