Kalendarium

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 476534
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Kartka z kalendarza

Szczegółowy rozkład dnia 2022/23

SZCZEGÓŁOWY  ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI  5 - 6- LETNICH

ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAŚLIKOWIE

Rozkład dnia jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji  tematu.

 PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

800 – 850

Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

800 - 850

Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

800 - 850

Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

800 – 835

Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

800 - 835

Powitanie z dziećmi w kręgu; ćwiczenia poranne; swobodne zabawy w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne itp. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym diagnoza oraz zgodnie z potrzebami rozwojowymi dzieci. Oglądanie książek i czasopism dziecięcych, zabawy integrujące grupę. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

850 – 910

Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu.

850 - 910

Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu.

850 - 910

Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu.

835 – 855

Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu.

850 – 910

Czynności higieniczne i samoobsługowe.

Śniadanie – celebrowanie posiłku poprzez spożywanie posiłku przyniesionego z domu; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne i porządkowe po śniadaniu.

910-940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność społeczno-emocjonalna. Kompetencje osobiste, społeczne i obywatelskie.

Wychodzenie dzieci poza obszar rodziny, doświadczanie zabaw z dorosłymi, bądź innymi dziećmi w grupie przedszkolnej. Poznawanie obyczajów i sposoby funkcjonowania osób w różnych społeczeństwach i środowiskach, dostrzeganie różnorodności zachowań.

 

Realizacja tych treści odbywa się nieustannie: wykształcenie u dzieci postaw społecznie pożądanych, eliminowaniu postaw społecznie niepożądanych, nauka patriotyzmu,  udział w akcjach charytatywnych, spacery, spotkania z przedstawicielami różnych zawodów.

910 – 940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność językowa. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Słuchanie utworów literackich, wypowiedzi dzieci, ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków, piosenek,

rozróżnianie głoski na początku i na końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach, rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie krótkich wyrazów w formie napisów drukowanych dotyczących treści z codziennej aktywności dziecka.

 

910 – 940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność matematyczno-przyrodnicza. Kompetencje matematyczne:klasyfikowanie przedmiotów wg wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych; dokonywanie pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. dłoń, stopę; określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów, przeliczanie elementów zbiorów w czasie zabawy, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

Podstawowe kompetencje naukowo-techniczne: wykorzystanie i stosowanie wiedzy,  poznawanie świata przyrody poprzez eksperymentowanie, obserwowanie różnych zjawisk, sprawdzanie oraz majsterkowanie.

855-925

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauka religii w ramach planu zajęć przedszkolnych, zgodnie z życzeniem rodziców (opiekunów prawnych).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

910 – 940

Aktywność plastyczno – techniczna, rozwój sensoryczny, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.Wyrażanie własnego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy za pomocą impresji plastycznych, technicznych, konstrukcji i modeli z tworzyw i materiału naturalnego; wykonywanie własnych eksperymentów graficznych farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem.

Świadomość i ekspresja kulturalna.

Twórcze wyrażanie doświadczeń i emocji za pośrednictwem różnorodnych środków ekspresji: muzyki, sztuk teatralnych, literatury i sztuk wizualnych. Doświadczania takie pozwalają na wyrażenie przez dziecko różnorodnych stanów emocjonalnych oraz  wyzwolenie pozytywnych emocji, a przez to otwarcie się na nowości i pomagają w nawiązaniu relacji.

940 – 1005

 

Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.

 

940 – 1005

 

Ćwiczenia gimnastyczne  – wykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.

 

940 – 1005

 

Aktywność przyrodniczaposługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści, zamarzanie wody; dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym

 

925 – 1005

 

Aktywność muzyczna – ruchowa. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej: eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej, słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek, muzykowanie z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku.

940 – 1005

 

Ćwiczenia gimnastycznewykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.

 

 

 

 

 

 

 

1005 – 1045

Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo.

1005 - 1030

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego

1005 – 1045

Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.

1005 – 1045

Ćwiczenia gimnastyczne  – wykonywanie różnych form ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne. Wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.

 

 

 

 

1005 – 1105

Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.

 

1045-1115

Zajęcia języka angielskiegorozumienie bardzo prostych poleceń w języku obcym nowożytnym i reagowanie na nie, uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych; powtarzanie rymowanek i prostych wierszyków, śpiewanie piosenek w grupie

1030-1130

Zajęcia rytmiczneuczestniczenie w zabawach rytmicznych i muzycznych.

 

1045- 1115

 

Zajęcia języka angielskiegorozumienie bardzo prostych poleceń w języku obcym nowożytnym i reagowanie na nie, uczestniczenie w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych; powtarzanie rymowanek i prostych wierszyków, śpiewanie piosenek w grupie

 

 

1045-1150

Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługowych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo. Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.

1105-1150

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw.

1115-1145

Nauka religii w ramach planu zajęć przedszkolnych, zgodnie z życzeniem rodziców (opiekunów prawnych).

 

1130-1150

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne. Praca indywidualna z dzieckiem.

1115-1150

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach tematycznych.

cd. 1150

Gry i zabawy sportowe, tropiące, badawcze, obserwacje przyrody, spacery, wycieczki.

cd. 1150

Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw.

1145-1200

Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego.

Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie

1150-1220

Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego.

Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie

1150-1220

Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego.

Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie

1150-1220

Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego.

Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie

1150-1220

Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie funkcji dyżurnego.

Obiad – wdrażanie do właściwego posługiwania się sztućcami, zjadania urozmaiconych potraw. Zabiegi higieniczne po obiedzie

1200-1230

Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie.

1220-1310

Przygotowanie do wyjścia na powietrze – doskonalenie czynności samoobsługo-wych. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy dzieci na powietrzu ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo.

1220-1235

Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie.

 

 

1220-1230

Relaks po obiedzie – odpoczynekpoprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie.

1220-1230

Relaks po obiedzie – odpoczynek poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapię, relaksujące masażyki. Wyciszenie.

1230-1330

Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem.

Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym.

1310-1330

Zabawy swobodne dzieci w kącikach zabaw.

Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym.

1235-1300

Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Podsumowanie dnia pracy. Prace porządkowe przed rozchodzeniem się dzieci.

 

 

1230-1300

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe.Zabawy przy muzyce.

Praca indywidualna z dzieckiem.

Prace porządkowe w sali. Pożegnanie w kręgu.

 

1230-1300

Zajęcia i zabawy podsumowujące dzienny pobyt dziecka w oddziale przedszkolnym. Praca indywidualna z dzieckiem. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań. Prace porządkowe przed rozchodzeniem się dzieci.