Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-13

Imieniny: Agnieszki, Magdaleny

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 479435
  • Do końca roku: 232 dni
  • Do wakacji: 39 dni

Kartka z kalendarza

Edukacja szkolna

W sektorze Edukacja szkolna programu Erasmus+ uczestnikami działań projektowych mogą być m.in. uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkół i innych instytucji, których działalność jest związana z edukacją szkolną, oraz kadra zarządzająca placówek oświatowych.

S.P. w Jaślikowie to szkoła zlokalizowana w małej miejscowości, oddalona od ośrodków edukacyjnych i kulturalnych o 50 km. Uczniowie osiągają dobre wyniki nauczania, są laureatami konkursów, jednakże zmagają się z kompleksami względem rówieśników z miasta. Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie umiejętności interpersonalnych, poprawy znajomości języka angielskiego oraz poznania nowoczesnych metod nauczania w krajach europejskich umożliwi nawiązanie kontaktów ze szkołami polskimi i europejskimi. Zaowocuje współpracą i podjęciem działań projektowych, Erasmus+ i pozwoli na zniwelowanie różnic społecznych, kulturowych naszych uczniów. 

Zachęci uczniów do udziału w mobilnościach w ramach realizowanych projektów. 

Nowoczesna, innowacyjna edukacja łamie stereotypy, aby pełnoprawnymi uczestnikami byli również uczniowie niepełnosprawni, pragniemy stworzyć w szkole przestrzeń przyjazną eksperymentowaniu, aktywności twórczej, służącej rozwojowi kreatywności uczniów. Udział w projekcie pozwoli na stworzenie przestrzeni Makerspaces w szkole, dzięki której uczniowie mogą eksperymentować i tworzyć. Jest połączeniem laboratorium naukowego, pracowni komputerowej i artystycznej. Pozwala to uczniom na kreatywne sposoby projektowania, eksperymentowania, budowania oraz angażowania się w kursy STEAM, które łączą: naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. 

Uczestnicy zdobędą praktyczne doświadczenie w korzystaniu i tworzeniu treści w każdej aplikacji. Nabyte umiejętności pomogą nauczycielom uczynić ich zajęcia bardziej angażującymi, angażując uczniów w ekscytujące projekty współpracy lub kreatywne działania online. Nauczyciele w swojej pracy szczególny nacisk położą na rozwiązania i aplikacje internetowe, które sprzyjają inkluzywności, pozwalają uczniom o różnych potrzebach edukacyjnych i umiejętnościach w pełni uczestniczyć. Propagowanie zrównoważonego rozwoju pozwoli promować edukację bez papieru i pozwoli efektywnie wykorzystywać zasoby szkolne.

W szkole realizujemy wiele działań z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ale są to działania nie wystarczające. Chcielibyśmy być oknem na świat w zakresie ekologii i ochrony środowiska dla naszych uczniów i rodziców, bo tylko w taki sposób możemy uświadomić im rolę dbania o Planetę Ziemię. 

Udział w projekcie pozwoli nam wzmocnić wymiar europejski naszej szkoły, poznać nowoczesne, niestandardowe metody nauczania. Nauczyciele chcą poznać nauczanie w innych krajach europejskich co pozwoli na rozszerzenie ich światopoglądu w różnych aspektach i dziedzinach życia gospodarczego, kulturalnego, naukowego, a także spojrzenia w innym wymiarze na ochronę środowiska. Zwrócimy uwagę na wykorzystanie surowców wtórnych, przetwarzanie ich. Te działania przeprowadzimy w oparciu o zdobytą wiedzę podczas mobilności.

W ramach tego projektu chcemy zapoznać młodzież, uczniów i rodziców ze sposobami ochrony środowiska, zastosowaniem odnawialnych źródeł energii, ochroną wód powierzchniowych w wybranych krajach europejskich. Zorganizujemy ,,Dni Europejczyka” podczas których nasi uczniowie poznają najważniejsze zagadnienia dotyczące poznania kultury, tradycji, gospodarki i wykorzystania zasobów naturalnych ochrony środowiska i sposobów zaangażowania w życie społeczne młodego pokolenia.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród obecnie pracującej kadry pedagogicznej istnieją potrzeby rozwoju osobistego nauczycieli w zakresie nauki języków obcych na wszystkich poziomach. W związku z tym zasadne jest, aby nauczyciele doskonalili wiadomości i umiejętności z tego zakresu.

W projekcie chcemy zrealizować następujące cele:

  1. Zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki i zwiększeniu samooceny. Zwiększenie zaangażowania w życie społeczne, kulturalne i gospodarcze.
  2. Zwiększenie wiedzy technicznej nauczycieli z zakresu nowoczesnej technologii oraz możliwości ich wykorzystania w pracy nauczyciela. Wykorzystanie narzędzi ICT w edukacji szkolnej.
  3. Uświadomienie potrzeby ochrony środowiska.