Kalendarium

Wtorek, 2024-05-14

Imieniny: Bonifacego, Julity

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 479667
  • Do końca roku: 231 dni
  • Do wakacji: 38 dni

Kartka z kalendarza

Ramowy plan dnia

RAMOWY PLAN DNIA – ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAŚLIKOWIE – 2019/20
8.00 – 8.50 Schodzenie się dzieci
Zabawy swobodne rozwijające własne zainteresowania dzieci. Praca materiałem Montessori. Praca indywidualna z uczniem dostosowana do indywidualnych potrzeb. Zabawy integrujące grupę. Wprowadzenie w tematykę dnia. Zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Ćwiczenia poranne.
8.50 – 9.15 Przygotowanie do śniadania: doskonalenie nawyków higienicznych i czynności samoobsługowych. Śniadanie – doskonalenie umiejętności kulturalnego i estetycznego spożywania posiłku. Czynności porządkowe i higieniczne po śniadaniu.
9.15 – 10.15 Zajęcia z całą grupą w sali lub na powietrzu, zależnie od realizowanego zagadnienia. Zajęcia tematyczne mające na celu wspomaganie rozwoju uczniów w sferze intelektualnej i ruchowej, językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej. Zajęcia dodatkowe: religia, język angielski, zajęcia logopedyczne. Rytmika/ćwiczenia gimnastyczne.

10.15 – 11.15  Porządkowanie sali. Przygotowania do wyjścia na powietrze. Pobyt na świeżym powietrzu. Swobodne lub częściowo organizowane zabawy ze zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo. Dobór zajęć dostosowany do pory roku. Zabawy ruchowe  i gry sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i pielęgnacyjne w ogródku. Spacery w celu dydaktycznym i rekreacyjnym.

11.15 – 11.45 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową i słuchową oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Ćwiczenia graficzne i grafomotoryczne – używanie chwytu pisarskiego podczas pierwszych prób pisania, słownikowe i gramatyczne. Praca indywidualna z dzieckiem.
11.45 – 12.20 Czynności higieniczne – przygotowanie do obiadu. Obiad – zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie.
12.20 – 13.00/13.30 Relaksacja, muzykoterapia, czytanie lub oglądanie bajek, masażyki oraz zabawy swobodne według zainteresowań dzieci. Zajęcia i ćwiczenia prowadzone wg potrzeb indywidualnych uczniów; gry stolikowe. Zabawy ruchowe  i gry sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i pielęgnacyjne w ogródku.